CINTA ITU CAHAYA YANG MENYINARI KEHIDUPAN
HIDUP MENJADI SURAM JIKA ORANG YANG KITA CINTAI TIDAK TURUT SAMA MERASAINYA


"cinta orang perempuan cinta separuh
mati,

bila benci, bencinya tak boleh diubati,
cemburu orang lelaki tak nampak,
bila cemburu berapi, boleh bawa mati"


cinta itu....

cinta itu....
"cinta bukan sesuatu untuk diperdebatkan, diberikan alasan dan tawar menawar, cinta adalah sesuatu untuk diberi dan untuk dirasai"

Sunday, November 30, 2008

AKU MAHU MENYINTAIMU (tapi aku tak dapat...)

Aku mahu menyintaimu
tetapi aku tidak dapat
telah kucuba berulangkali
tetap rebah tewas sendiri
dengan perasaan yg sebaliknya
tentu kau kecewa jika mengetahuinya...

Bahkan aku sendiri tidak mengerti
mengapa setelah kukerah segenap kekuatan
masih cinta itu tidak hadir
sebagaimana yg kau harapkan dariku....

Aku mahu menyintaimu
demi membalas baik budimu
pengorbananmu tak terungkap dengan kata-kata
terlalu besar kasih sayangmu
namun kenapa aku masih kalah
tidak berdaya menyintaimu
sepertimana cinta yg kau taburkan padaku?

Aku mahu menyintaimu
tetapi aku tidak dapat
mampukah aku membohongi hatiku selamanya
dengan kata-kata cinta
sedangkan aku mahu menyintaimu
setulus hati tetapi aku tidak dapat....
hatiku masih tidak bergetar utk
menyintaimu sepertimana kau menyintaiku....

Kukerah tenaga sehingga lelah
tetap cinta itu tak mahu hadir
adakah aku tak cukup berjuang
hingga getaran itu tak terasa....

Aku berusaha meraih perasaan itu
tapi aku tidak dapat
oh! aku benar-benar kecewa
kenapa hatiku ini begitu degil
utk melepaskan kenangan lalu
dan menerima cintamu yg tulus suci???

Tuhan..
sekiranya dia jodohku
titipkan perasaan kasih sayang dan cinta
dalam hatiku kepadanya
kerana tanpa kurniaan cinta dariMu
aku tak mampu berbohong lagi

Aku tak berdaya menyintai seseorang
tanpa Kau izinkan perasaan itu
bersatu dihati segenap ragaku..

Aku masih cuba
dan akan terus mencuba
utk menyintaimu
sehingga aku benar-benar pasti
bahawa kaulah lelaki itu
yg ditakdirkan untukku

Aku mahu menyintaimu
sepertimana kau menyintaiku
aku tidak mahu menghampakanmu
harapanmu padaku tak pernah surut
bahkan kasih sayangmu
terus membanjiri hidupku
tanpa dapat aku membalasnya
sebaik budimu......

Aku benar-benar mahu menyintaimu
biarkan aku terus mencuba
kerna aku sungguh2 tidak mahu
hatimu dikecewakan lagi.......

No comments: