CINTA ITU CAHAYA YANG MENYINARI KEHIDUPAN
HIDUP MENJADI SURAM JIKA ORANG YANG KITA CINTAI TIDAK TURUT SAMA MERASAINYA


"cinta orang perempuan cinta separuh
mati,

bila benci, bencinya tak boleh diubati,
cemburu orang lelaki tak nampak,
bila cemburu berapi, boleh bawa mati"


cinta itu....

cinta itu....
"cinta bukan sesuatu untuk diperdebatkan, diberikan alasan dan tawar menawar, cinta adalah sesuatu untuk diberi dan untuk dirasai"

Sunday, November 30, 2008

TANDA-TANDA ANDA JATUH CINTA

Bila anda bersama si dia, anda berpura-pura tak pedulikannya. Tapi bila si dia tiada di sisi, anda akan melihat sekeliling mencari kelibatnya. Waktu itu, anda telah jatuh cinta.

Walaupun orang lain sedang membuat anda ketawa, anda hanya menumpukan perhatian terhadap si dia. Waktu itu anda telah jatuh cinta.

Walaupun si dia sepatutnya menghubungi anda memberitahu dia telah selamat tiba, tapi telefon anda tidak berdering, dan anda ingin sangat-sangat menerima panggilan daripadanya, waktu itu anda telah jatuh cinta.

Jika anda lebih berminat membaca mail ringkas daripada si dia berbanding mail panjang berjela daripada orang lain, anda telah jatuh cinta.

Bila anda terpaksa memadamkan pesanan dari mesin menjawab panggilan tetapi anda tak sanggup memadamkan pesanan daripada si dia, anda telah jatuh cinta.

Bila anda mendapat dua keping tiket wayang, dan anda tak dapat mengelak untuk memikirkan si dia, waktu itu anda telah jatuh cinta.

Anda kerap memberitahu diri anda bahawa dia hanyalah kawan biasa tapi anda menyedari anda tak dapat menghalang daripada tertarik kepadanya, waktu itu anda telah jatuh cinta.

Sewaktu anda menbaca rencana ini, jika seseorang muncul di fikiran anda, maknanya anda telah jatuh cinta dengannya.

No comments: